Disippelfellesskapet 

Vi ønsker å invitere deg inn i et fellesskap og et hjem der vi hver for oss og sammen søker Gud i hverdagen, og vokser som etterfølgere av Jesus. Fellesskapet har rytmer av tid med Gud, bønn, lovsang og måltider. Ved å være i et fellesskap der vi blir sett, oppmuntret og utrustet, kan vi utfordre oss selv til å være mennesker som ser og møter andre med Jesu kjærlighet.

Det er nå mulig å søke plass i disippelfellesskapet for året 2024/2025, med oppstart i august. Nedenfor kan du lese mer om hvordan programmet for disippelfellesskapet ser ut.

Er dette noe for deg? Da vil vi oppfordre deg til å søke plass. Søknadene behandles etter hvert som de kommer inn.

Følg oss gjerne på sosiale medier for løpende info om dette.

Jeg har vokst mer i løpet av dette året enn det jeg trodde jeg kom til å gjøre. Her har det blitt lagt så tilrette for at jeg skulle kunne vokse i min relasjon til Gud, og det har jeg virkelig gjort. Det er kun i Guds nærvær vi forvandles til det gode, og hele mitt liv bærer frukter av det.
— Deltaker i disippelfellesskapet 23/24
 

Hvordan ser det ut?

Morgenen

Vi starter hver dag med tid med Gud, og så med hverandre gjennom å spise frokost sammen. Rundt bordet deler vi et bibelord og sender hverandre ut i dagen. Det legges til rette for å ha personlig tid med Gud før frokostsamlingen. Det er også mulighet for å ha dette på et senere tidspunkt.

Måltider

Måltidsfellesskapet er en viktig del av hverdagsrytmen og et samlingspunkt for fellesskapet. Vi har familiemiddag hver mandag, hvor vi legger vekt på å bruke tid med hverandre. Øvrige dager er det felles middag (frivillig oppmøte) og mulighet for å invitere gjester.

Undervisning

Hver mandag går vi sammen til Bibelkveld etter familiemiddagen. Der får vi solid bibelundervisning. Målet er å kjenne bibelen bedre, bli glad i Guds ord og la ordet få forvandle livene våre (se mer på www.bibelkveld.no).


Hvert halvår har vi 2-3 helger med påfyll og undervisning på et egnet sted (fokushelg). Vi reiser bort i noen av disse helgene.

Avsluttende reise 

Vi avslutter året med en reise i juni. Formålet med turen er å reflektere over året som har gått, og feire det Gud har gjort i oss som enkeltmennesker og som fellesskap.

En vanlig uke

Pris

Kostnaden forbundet med å bo i disippelfellesskapet har i 2023/2024 vært 7350 - 9100,- kr. per måned. Prisen inkluderer husleie, mat og drikke i driftstid, strøm, internett, varmtvann, undervisning, helgeturene og en avsluttende reise i juni.

Prisen for 2024/2025 kommer vi tilbake til. Det er forventet at prisen vil stige noe. Beløpet faktureres månedlig med virkning fra 1. august 2024.

Spørsmål kan sendes til hewan@ywamoslo.no